Vi vet inte om det senaste svaret på denna begäran innehåller information eller inte – om du är Jota vänligen logga in och låt alla veta.

Lista på tjänsteleverantörer

Vi väntar på Jota för att läsa de senaste svaren och uppdatera deras statusar.

Till Södertälje Sjukhus AB,

Jag vill få ut en lista på leverantörer vilka har levererat tjänster till södertälje sjukhus ab kring organisations- och ledarskapsutveckling samt i arbetsmiljöfrågor under perioden 2021 - 2023.

Om utlämnandet är förknippat med en kostnad vill jag ha information om
villkoren för avgiften innan utlämnandet sker.

Med vänlig hälsning,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

 

Tack för ditt meddelande.

 

OBS: All inkommande post till myndigheten är allmän handling och kan efter
sekretessprövning bli offentlig.

Det innebär att vem som helst har rätt att begära ut handlingen. Det är
ovanligt att uppgifter i en allmän handling skyddas av sekretess.

 

För kontakt med vården på sjukhuset kontakta berörd mottagning per
telefon, växel 08-123 240 00, för sjukvårdsrådgivning ring 1177 dygnet
runt.

 

Gäller det ett livshotande tillstånd - ring alltid 112!

 

 

visa citerade sektioner

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej!
Din begäran har tagits emot och skickats till berörd handläggare.

Med vänlig hälsning

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besök: Rosenborgsvägen 6-10
Telefon: 08-123 240 00 (vxl)
Fax: 08-123 240 54
www.sodertaljesjukhus.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 17 december 2024 14:12
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till Södertälje Sjukhus AB,

Jag vill få ut en lista på leverantörer vilka har levererat tjänster till södertälje sjukhus ab kring organisations- och ledarskapsutveckling samt i arbetsmiljöfrågor under perioden 2021 - 2023.

Om utlämnandet är förknippat med en kostnad vill jag ha information om villkoren för avgiften innan utlämnandet sker.

Med vänlig hälsning,

Jota

-------------------------------------------------------------------

Begäran om tillgängliggörande av data för vidareutnyttjande Lag (2022:818) om den offentliga sektorns tillgängliggörande av data https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lag...

Lämna gärna ut allmänna handlingar elektroniskt för att spara tid och pengar med Handlingar.se. Vänligen använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:
[Registrators #2290 e-postadress]

Är [Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling] fel för förfrågningar enligt Offentlighetsprincipen till Södertälje Sjukhus AB? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär eller uppmärksamma det till [e-postadress]:
https://handlingar.se/change_request/new...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Handlingar.se möjliggör effektiviserad hantering av allmänna handlingar. Läs mer om hur du kan dra nytta av Handlingar.se samt vår integritets- och upphovsrättspolicy:
https://handlingar.se/help/officers

Publicering av förfrågningar och svar kan vara fördröjd.

Om du som tjänsteperson finner denna tjänst användbar, vänligen be din webbredaktör att länka hit från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Till STSAB Funk Registrator,

Enligt lag ska en begäran om offentliga handlingar hanteras skyndsamt. Den begärda informationen har fortfarande inte kommit mig tillhanda. Vänligen återkoppla skyndsamt.

Om utlämnandet är förknippat med en kostnad vill jag ha information om
villkoren för avgiften innan utlämnandet sker.

Med vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,

Vi eftersöker efterfrågade handlingar/information och uppskattar att ett svar kan dröja till nästa vecka.

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 20 december 2024 12:11
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: SV: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk Registrator,

Enligt lag ska en begäran om offentliga handlingar hanteras skyndsamt. Den begärda informationen har fortfarande inte kommit mig tillhanda. Vänligen återkoppla skyndsamt.

Om utlämnandet är förknippat med en kostnad vill jag ha information om villkoren för avgiften innan utlämnandet sker.

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,
Vi ber om ursäkt att ditt svar dröjer.

Vi inte kan få fram uppgiften via bokföringen då vi inte har specifika konton för detta så att eventuella leverantörer blir lätt sökbara, vi skulle behöva ha specifika namn på företagen för att enkelt kunna eftersöka dem.

En manuell hantering måste till för att ta fram uppgifterna och p g a ledigheter och hög arbetsbelastning inför helgerna så dröjer svar, vi beklagar det och avser att återkomma direkt efter julhelgerna.

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 17 december 2024 14:12
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till Södertälje Sjukhus AB,

Jag vill få ut en lista på leverantörer vilka har levererat tjänster till södertälje sjukhus ab kring organisations- och ledarskapsutveckling samt i arbetsmiljöfrågor under perioden 2021 - 2023.

Om utlämnandet är förknippat med en kostnad vill jag ha information om villkoren för avgiften innan utlämnandet sker.

Med vänlig hälsning,

Jota

-------------------------------------------------------------------

Begäran om tillgängliggörande av data för vidareutnyttjande Lag (2022:818) om den offentliga sektorns tillgängliggörande av data https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lag...

Lämna gärna ut allmänna handlingar elektroniskt för att spara tid och pengar med Handlingar.se. Vänligen använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:
[Registrators #2290 e-postadress]

Är [Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling] fel för förfrågningar enligt Offentlighetsprincipen till Södertälje Sjukhus AB? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär eller uppmärksamma det till [e-postadress]:
https://handlingar.se/change_request/new...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Handlingar.se möjliggör effektiviserad hantering av allmänna handlingar. Läs mer om hur du kan dra nytta av Handlingar.se samt vår integritets- och upphovsrättspolicy:
https://handlingar.se/help/officers

Publicering av förfrågningar och svar kan vara fördröjd.

Om du som tjänsteperson finner denna tjänst användbar, vänligen be din webbredaktör att länka hit från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Till STSAB Funk Registrator,

Jag vill fortfarande ha en komplett lista. Under tiden som det tar för rätt handläggare att få fram listan vill jag att ni tittar efter om Gällöfsta Perlan Ledarskap AB, org nr 556274-0984, finns med i era system. Om ja, vill jag att ni skickar mig de rapporter som har skrivits av deras konsulter under nedan nämnda period samt de fakturor som finns i systemet från dem. Om ni inte med detta hittar efterfrågat material har jag mail adress som använts av konsult ni kan använda för att eftersöka information.

Om utlämnandet är förknippat med en kostnad vill jag ha information om
villkoren för avgiften innan utlämnandet sker.

Med vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,

din begäran har tagits emot och skickats till berörd handläggare.

Information till dig som begär ut kopior av allmänna handlingar.
Vi tar ut en avgift för kopior enligt avgifter som är fastställda av Regionfullmäktige inom Region Stockholm (LS 2017 1455 och LS 2018-0047).
De första 9 sidorna är gratis, den 10:e kostar 50 kr och därefter kostar varje sida 2 kr.

En faktura skickas till angiven adress, du behöver därför uppge dina kontaktuppgifter.
Alternativt kan handlingarna hämtas i vår huvudkassa och betalning sker på plats.

Den som begär ut handlingar kan inte undgå att betala avgift genom att dela upp sin beställning på två eller flera tillfällen.
Dubbelsidig kopiering räknas som två sidor. Samma avgiftsregler gäller för digitala kopior.

Med vänlig hälsning

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besök: Rosenborgsvägen 6-10
Telefon: 08-123 240 00 (vxl)
Fax: 08-123 240 54
www.sodertaljesjukhus.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 9 januari 2025 09:59
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk Registrator,

Jag vill fortfarande ha en komplett lista. Under tiden som det tar för rätt handläggare att få fram listan vill jag att ni tittar efter om Gällöfsta Perlan Ledarskap AB, org nr 556274-0984, finns med i era system. Om ja, vill jag att ni skickar mig de rapporter som har skrivits av deras konsulter under nedan nämnda period samt de fakturor som finns i systemet från dem. Om ni inte med detta hittar efterfrågat material har jag mail adress som använts av konsult ni kan använda för att eftersöka information.

Om utlämnandet är förknippat med en kostnad vill jag ha information om villkoren för avgiften innan utlämnandet sker.

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

Till STSAB Funk Registrator,

Nu har det gått 6 dagar sedan denna begäran om allmänna handlingar, vilket kan betraktas som kraftigt försenat. vad är status?

Med vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

1 Bilaga

Hej,

bifogar uppgifter enligt din begäran. Utöver den efterfrågade perioden bifogas bilaga ang. specificerad leverantör, från år 2017.
Svar på begäran "Lista på tjänsteleverantörer"

2021
Ledarskap
Georg Frick, Frick HRconsulting AB - Verksamhetsutvecklande lönesättning I Know - Digital microlearning för chefer

2022
Assessio - Leadership Feedback
C&T Management - stöd i vår interna ledarskapsutvecklingsinsats Ledarkonst HumaNova - Faciliteringsutbildning I Know - Digital microlearning för chefer

Arbetsmiljö
Gunnar Söderström AB - Arbetshälsa - Föreläsningar

2023
Assessio - Leadership Feedback
C&T Management - stöd i vår interna ledarskapsutvecklingsinsats Ledarkonst Svante Randlert, Great Result Insight Europe AB - Utvecklande ledarskap och att vara en attraktiv arbetsgivare I Know - Digital microlearning för chefer

Arbetsmiljö
Samarbete Ja tack - Föreläsningar Medlingsinstitutet

Förutom detta har vi under åren 2021-2023 haft samarbetsavtal med Karolinska Institutet - LIME- för ledarutvecklingsinsatsen Leda i Komplexitet

Vi har inte använt oss av Gällöfsta som leverantör. Under Pandemin använde vi Företagshälsovården Feelgood och Falck Krisstöd för krisstöd både för chefer och medarbetare.

Med vänlig hälsning

Registrator

Södertälje Sjukhus
152 86 SÖDERTÄLJE
Besök: Rosenborgsgatan 6-10
Tel: 08-123 240 00 (vxl)

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 15 januari 2025 13:11
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk Registrator,

Nu har det gått 6 dagar sedan denna begäran om allmänna handlingar, vilket kan betraktas som kraftigt försenat. vad är status?

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

Till STSAB Funk Registrator,

Hej,

då vill jag få ut mejlkorrespondens mellan dåvarande Vd Cristophe Pedroletti och/eller Vd assistent Jenny Linden med en konsult som använder mejladress [email address] . Jag vill ha mejl från inkorg, utkorg, papperskorg och skräppost. Från tidsperioden januari 2021 till och med juni 2021.

Med vänliga hälsningar,

Jota

Till STSAB Funk Registrator,

Förtydligande angående mejladress nedan, adress består av per och domännamn shardik.se

Med vänliga hälsningar,

Jota

Till STSAB Funk Registrator,

Hur går det med denna förfrågan?

Med vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,

Din begäran är överlämnad till systemförvaltaren för framtagande, vi får be att återkomma när svar inkommit.

Med vänlig hälsning

Registraturen
Södertälje Sjukhus
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 17 januari 2025 10:11
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk Registrator,

Hej,

då vill jag få ut mejlkorrespondens mellan dåvarande Vd Cristophe Pedroletti och/eller Vd assistent Jenny Linden med en konsult som använder mejladress [e-postadress] . Jag vill ha mejl från inkorg, utkorg, papperskorg och skräppost. Från tidsperioden januari 2021 till och med juni 2021.

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

1 Bilaga

Hej,

Se bifogat mailkorrespondens [e-postadress] och efterfrågad avsändare/mottagare.

För mail till/från Christophe Pedroletti behöver ni kontakta [e-postadress]

Med vänlig hälsning

Registraturen
Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 17 januari 2025 10:14
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk Registrator,

Förtydligande angående mejladress nedan, adress består av per och domännamn shardik.se

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

Till STSAB Funk registrator,

Tack för det. Jag skulle vilja ha uppdragsbrev för Pär Bergdahls arbete, statusrapporter under tiden arbetet fortgick och slutrapportering. Samt de fakturor som korresponderar med allt hans arbete och nerlagd tid.

Med vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,

Din begäran om utlämnande av handlingar från Södertälje sjukhus avslås till delar med hänvisning till 2 kap 4 § Tryckfrihetsförordningen (1949:105). En handling är allmän, om den förvaras hos en myndighet och enligt 9 eller 10§ är att anse som inkommen till eller upprättad hos en myndighet. De efterfrågade handlingarna finns inte hos myndigheten.

Pär Bergdahl var under perioderna 211006-230731 och 230901-231231 timanställd på Södertälje sjukhus, under vilken period han utförde sitt uppdrag inom ramen för sin anställning. Det finns således inga fakturor, uppdragsbrev eller statusrapporter.

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 29 januari 2025 08:59
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: SV: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk registrator,

Tack för det. Jag skulle vilja ha uppdragsbrev för Pär Bergdahls arbete, statusrapporter under tiden arbetet fortgick och slutrapportering. Samt de fakturor som korresponderar med allt hans arbete och nerlagd tid.

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

Till STSAB Funk Registrator,

jag vill fortsatt ha kopia på Pär Bergdahls statusrapporter och slutrapport för hans arbete som chefutvecklare/stöd under perioden första halvåret 2021. Detta bör med största sannolikhet finnas i sjukhusets system.
Vem i organisationen ansvarade för honom och hans arbete?
Vad var uppdraget?
Vem gav honom uppdraget?
Vem rapporterade han till inom sjukhusets organisation?
Var han anställd under denna period också eller arbetade han som konsult?
Vilken mail adress använde han i detta arbete?
Jag vill också ha en kostnadsredovisning för det arbete han utförde under den perioden.

Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period? Vilken mail adress använde han i sitt arbete under tiden han var anställd?

Med vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,

Dina frågor har överlämnats till handläggare för framtagande av svar,

Med vänlig hälsning

Registraturen
Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 31 januari 2025 18:20
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: Sv: SV: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk Registrator,

jag vill fortsatt ha kopia på Pär Bergdahls statusrapporter och slutrapport för hans arbete som chefutvecklare/stöd under perioden första halvåret 2021. Detta bör med största sannolikhet finnas i sjukhusets system.
Vem i organisationen ansvarade för honom och hans arbete?
Vad var uppdraget?
Vem gav honom uppdraget?
Vem rapporterade han till inom sjukhusets organisation?
Var han anställd under denna period också eller arbetade han som konsult?
Vilken mail adress använde han i detta arbete?
Jag vill också ha en kostnadsredovisning för det arbete han utförde under den perioden.

Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period? Vilken mail adress använde han i sitt arbete under tiden han var anställd?

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

Hej STSAB Funk Registrator,

Jag vill påminna er att ni som myndighet har en skyldighet att lämna ut korrekt information och allmänna handlingar inom en rimlig tid. Utifall att ni fortsatt menar att Per Bergdahl inte arbetade som konsult eller anställd inom Södertälje sjukhus verksamhet under första halvåret 2021 så vill jag ha ett överklagbart beslut från er i den frågan.

Vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,

vänligen se nedan svar på dina frågor, avseende status- och slutrapporter avslås din begäran om utlämnande av handlingar från Södertälje sjukhus med hänvisning till 2 kap 4 § Tryckfrihetsförordningen (1949:105). En handling är allmän, om den förvaras hos en myndighet och enligt 9 eller 10§ är att anse som inkommen till eller upprättad hos en myndighet. De efterfrågade handlingarna finns inte hos myndigheten.

jag vill fortsatt ha kopia på Pär Bergdahls statusrapporter och slutrapport för hans arbete som chefutvecklare/stöd under perioden första halvåret 2021. Detta bör med största sannolikhet finnas i sjukhusets system.
Det finns inga statusrapporter eller slutrapporter. Pär Bergdahl var kopplad till krisstöd från företagshälsovård under våren -21

Vem i organisationen ansvarade för honom och hans arbete?
Att använda krisstödet var ett regionövergripande beslut, med vd som lokalt ansvarig.

Vad var uppdraget?
Det var olika uppdrag inom ramen för krisstöd, under pandemin gavs krisstöd där behov fanns.

Vem gav honom uppdraget?
Vd men även personalstödjandegruppen som genom företagshälsovården förstärkes i krisstödsarbetet.

Vem rapporterade han till inom sjukhusets organisation?
Vd.

Var han anställd under denna period också eller arbetade han som konsult?
Under våren -21 arbetade Pär Bergdahl via Företagshälsovården, således var han inte anställd på Södertälje sjukhus då.

Vilken mail adress använde han i detta arbete?
[e-postadress] och [e-postadress]

Jag vill också ha en kostnadsredovisning för det arbete han utförde under den perioden.
Det var regionalt finansierade insatser.

Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period? Vilken mail adress använde han i sitt arbete under tiden han var anställd?
Vd var chef under anställningstiden, uppdraget var kopplat till krisstöd, Ovan mailadresser användes under anställningstiden.

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 31 januari 2025 18:20
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: Sv: SV: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Till STSAB Funk Registrator,

jag vill fortsatt ha kopia på Pär Bergdahls statusrapporter och slutrapport för hans arbete som chefutvecklare/stöd under perioden första halvåret 2021. Detta bör med största sannolikhet finnas i sjukhusets system.
Vem i organisationen ansvarade för honom och hans arbete?
Vad var uppdraget?
Vem gav honom uppdraget?
Vem rapporterade han till inom sjukhusets organisation?
Var han anställd under denna period också eller arbetade han som konsult?
Vilken mail adress använde han i detta arbete?
Jag vill också ha en kostnadsredovisning för det arbete han utförde under den perioden.

Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period? Vilken mail adress använde han i sitt arbete under tiden han var anställd?

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

STSAB Funk Registrator,
Hej se nedan begäran av information och handlingar. Skrivet såsom svar till era kommentarer nedan.

Hej,
vänligen se nedan svar på dina frågor, avseende status- och slutrapporter avslås din begäran om utlämnande av handlingar från Södertälje sjukhus med hänvisning till 2 kap 4 § Tryckfrihetsförordningen (1949:105). En handling är allmän, om den förvaras hos en myndighet och enligt 9 eller 10§ är att anse som inkommen till eller upprättad hos en myndighet. De efterfrågade handlingarna finns inte hos myndigheten.
jag vill fortsatt ha kopia på Pär Bergdahls statusrapporter och slutrapport för hans arbete som chefutvecklare/stöd under perioden första halvåret 2021. Detta bör med största sannolikhet finnas i sjukhusets system.
Det finns inga statusrapporter eller slutrapporter. Pär Bergdahl var kopplad till krisstöd från företagshälsovård under våren -21
Vem i organisationen ansvarade för honom och hans arbete?
Att använda krisstödet var ett regionövergripande beslut, med vd som lokalt ansvarig. Jag vill ha underlag från er sida vad gäller vilka insatser som gjordes och under vilken period.

Vad var uppdraget?
Det var olika uppdrag inom ramen för krisstöd, under pandemin gavs krisstöd där behov fanns. Kan ni nämna mer exakt vilka uppdrag som gavs till konsulten, speciellt de som innefattade verksamhetschefer. Detta torde ha dokumenterats? När avslutades pandemins krisstöd finansierat av regionen? Det slutavrapporteringsmöte som HR-specialist Lotta Ramstedt planerade för den 27 maj enligt mail jag fått tidigare av er, närvarande HR-specialist Lotta Ramstedt, konsult Pär Bergdahl och VD Christophe Pedroletti, vad rapporterades där? Situationen kring arbetsmiljön på arbetsplatsen? Jag vill ha ut HR-specialist Lotta Ramstedts mailkorrespondens med Pär Bergdahl under perioden februari-maj 2021.

Vem gav honom uppdraget?
Vd men även personalstödjandegruppen som genom företagshälsovården förstärkes i krisstödsarbetet. Vilka funktioner inom sjukhuset var del av personalstödjandegruppen under våren 2021?

Vem rapporterade han till inom sjukhusets organisation?
Vd. Hur rapporterade han? Finns det dokumentation?

Var han anställd under denna period också eller arbetade han som konsult?
Under våren -21 arbetade Pär Bergdahl via Företagshälsovården, således var han inte anställd på Södertälje sjukhus då. Ni säger att detta arbete gjordes via Företagshälsovården finansierat av regionen. Jag vill ha underlag som visar på detta.

Vilken mail adress använde han i detta arbete?
[e-postadress] och [e-postadress] Vänligen skriv ut dessa i text format, inte mejladress format. Använd ordet “snabela”, inte symbol.

Jag vill också ha en kostnadsredovisning för det arbete han utförde under den perioden.
Det var regionalt finansierade insatser. Vad för kostnadsunderlag attesterades från sjukhusets sida?

Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period?

Vilken mail adress använde han i sitt arbete under tiden han var anställd?
Vd var chef under anställningstiden, uppdraget var kopplat till krisstöd, Ovan mailadresser användes under anställningstiden. Ni glömde skicka med kopia på anställningsavtalet, vänligen bifoga detta i ert svar.

Konsult Pär Bergdahl på Shardik Utvecklingspartner AB är organisationskonsult. Var dennes arbete kopplat till utvärdering av medicinklinikens dåvarande verksamhetschefs arbete och prestation, den chef som nu är verksamhetschef på Familjeläkarna Danviksgeriatriken och Danviksrehab? Jag skulle vilja få kopia på beslutsunderlag för avslutandet av dåvarande verksamhetschefs tjänst för medicinkliniken, vilket skedde under senare delen av 2022.

Registraturen
Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

3 Bilagor

Hej,

Här kommer svar på dina frågor och begärda handlingar i form av anställningsavtal PB, entledigande MA och mailkorrespondens mellan Lotta Ramstedt och Pär Bergdahl, din begäran avslås till delar avseende personuppgifter och adress på de anställda med hänvisning till 39:3 OSL, OSF § 10.

1. Jag vill ha underlag från er sida vad gäller vilka insatser som gjordes och under vilken period.
Personalstödjande gruppen tillsammans med Falck Healthcare hade pågående insatser under Covid. Dvs under de 3 vågorna av Covid 2020-2022.
Avlastande samtal i grupp
Avlastande samtal Individuellt
Stressföreläsning – vad händer med oss i kris, stressreaktioner och hur kan vi hantera det vi är med om på bästa sätt Återhämtning och fysisk aktivitet Stöd för chefer

2. Kan ni nämna mer exakt vilka uppdrag som gavs till konsulten, speciellt de som innefattade verksamhetschefer. Detta torde ha dokumenterats?
Pär Bergdahl hade uppdrag att stödja Verksamhetschef på Verksamhetsområde Medicin specifikt under mars-maj 2021.

När avslutades pandemins krisstöd finansierat av regionen?
RKK och Regionsledningskontoret (RLK) Strategisk HR utvecklade tillsammans det centralt finansierade kris- och personalstödet som gavs till hälso- och sjukvårdens medarbetare och chefer under perioden 8 mars 2020 till och med 31 december 2022. (Text taget ur rapporten: Personalstöd under covid-19-pandemin - Hur nådde stödet fram?
Från Regionledningskontoret, Regionalt kunskapscentrum kris och katastrofpsykolog, Centrum för arbets- och miljömedicin.

Det slutavrapporteringsmöte som HR-specialist Lotta Ramstedt planerade för den 27 maj enligt mail jag fått tidigare av er, närvarande HR-specialist Lotta Ramstedt, konsult Pär Bergdahl och VD Christophe Pedroletti, vad rapporterades där?
Det fanns uppdrag att på Internmedicin jobba med arbetsmiljön framåt. Pär stöttade v-chef och Vd i det arbetet under våren 2021.
Situationen kring arbetsmiljön på arbetsplatsen? Ja
Jag vill ha ut HR-specialist Lotta Ramstedts mailkorrespondens med Pär Bergdahl under perioden februari-maj 2021.
Mailkorrespondens bifogas.

3. Vilka funktioner inom sjukhuset var del av personalstödjandegruppen under våren 2021?
Psykologer, kuratorer, HR, chefer, ssk, sjukhuskyrkans personal. 15-20 personer totalt under Covid-åren.

4. Hur rapporterade han? Finns det dokumentation?
De aktiviteter som Pär Bergdahl mfl. Från Falck Healthcare deltog i rapporterades till Personalstödjande gruppen, Lotta Ramstedt HR. Vi stämde av med Mattias Klavitter, Falck Healthcare att de aktiviteter med konsulter kunde tas på Regiongemensamma medel. För Pärs timmar och andra konsulter så skickades timmar från CompetensComagniet som var underleverantör, till Falck Healthcare som sedan fakturerade Regionen. Förutom det så hade Pär ett uppdrag på internmedicin under perioden 1/3 2021-31/5 2021. Som avrapporterades muntligt till Vd och HR. Och som finansierades av sjukhuset (som vi felaktigt tidigare trodde var finansierat av Falck). Så rättning av den uppgiften.

5. Ni säger att detta arbete gjordes via Företagshälsovården finansierat av regionen. Jag vill ha underlag som visar på detta.
Vad gäller Falck Healthcare uppdraget att stötta under pandemin så var det som ovan Regiongemensamma medel. Däremot så anställdes Pär i mars-maj 2021 för ett uppdrag på Verksamhetsområde Internmedicin.

6. [e-postadress] och [e-postadress] Vänligen skriv ut dessa i text format, inte mejladress format. Använd ordet “snabela”, inte symbol.
Per snabela shardik.se och parbergdahl snabela gallofsta.se

7. Vad för kostnadsunderlag attesterades från sjukhusets sida?
Överenskommen lön.

8. Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period?
Pär Bergdahl hade flera uppdrag som Organisationskonsult där han bistod HR i flera ärenden. HR har varit ansvarig chef och skrivit under anställningsavtalen men Vd har ansvarat för uppdragen.

9. Ni glömde skicka med kopia på anställningsavtalet, vänligen bifoga detta i ert svar.
Bifogas.

10. Konsult Pär Bergdahl på Shardik Utvecklingspartner AB är organisationskonsult. Var dennes arbete kopplat till utvärdering av medicinklinikens dåvarande verksamhetschefs arbete och prestation, den chef som nu är verksamhetschef på Familjeläkarna Danviksgeriatriken och Danviksrehab? Jag skulle vilja få kopia på beslutsunderlag för avslutandet av dåvarande verksamhetschefs tjänst för medicinkliniken, vilket skedde under senare delen av 2022.

Pärs arbete var kopplat till arbetsmiljön på Verksamhetsområde Internmedicin.
Bifogas ett entledigande från dåvarande verksamhetschef, som var på egen begäran.

Med vänlig hälsning

Registraturen
Södertälje sjukhus
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje sjukhus, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 14 februari 2025 14:03
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: Sv: Sv: SV: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

STSAB Funk Registrator,
Hej se nedan begäran av information och handlingar. Skrivet såsom svar till era kommentarer nedan.

Hej,
vänligen se nedan svar på dina frågor, avseende status- och slutrapporter avslås din begäran om utlämnande av handlingar från Södertälje sjukhus med hänvisning till 2 kap 4 § Tryckfrihetsförordningen (1949:105). En handling är allmän, om den förvaras hos en myndighet och enligt 9 eller 10§ är att anse som inkommen till eller upprättad hos en myndighet. De efterfrågade handlingarna finns inte hos myndigheten.
jag vill fortsatt ha kopia på Pär Bergdahls statusrapporter och slutrapport för hans arbete som chefutvecklare/stöd under perioden första halvåret 2021. Detta bör med största sannolikhet finnas i sjukhusets system.
Det finns inga statusrapporter eller slutrapporter. Pär Bergdahl var kopplad till krisstöd från företagshälsovård under våren -21 Vem i organisationen ansvarade för honom och hans arbete?
Att använda krisstödet var ett regionövergripande beslut, med vd som lokalt ansvarig. Jag vill ha underlag från er sida vad gäller vilka insatser som gjordes och under vilken period.

Vad var uppdraget?
Det var olika uppdrag inom ramen för krisstöd, under pandemin gavs krisstöd där behov fanns. Kan ni nämna mer exakt vilka uppdrag som gavs till konsulten, speciellt de som innefattade verksamhetschefer. Detta torde ha dokumenterats? När avslutades pandemins krisstöd finansierat av regionen? Det slutavrapporteringsmöte som HR-specialist Lotta Ramstedt planerade för den 27 maj enligt mail jag fått tidigare av er, närvarande HR-specialist Lotta Ramstedt, konsult Pär Bergdahl och VD Christophe Pedroletti, vad rapporterades där? Situationen kring arbetsmiljön på arbetsplatsen? Jag vill ha ut HR-specialist Lotta Ramstedts mailkorrespondens med Pär Bergdahl under perioden februari-maj 2021.

Vem gav honom uppdraget?
Vd men även personalstödjandegruppen som genom företagshälsovården förstärkes i krisstödsarbetet. Vilka funktioner inom sjukhuset var del av personalstödjandegruppen under våren 2021?

Vem rapporterade han till inom sjukhusets organisation?
Vd. Hur rapporterade han? Finns det dokumentation?

Var han anställd under denna period också eller arbetade han som konsult?
Under våren -21 arbetade Pär Bergdahl via Företagshälsovården, således var han inte anställd på Södertälje sjukhus då. Ni säger att detta arbete gjordes via Företagshälsovården finansierat av regionen. Jag vill ha underlag som visar på detta.

Vilken mail adress använde han i detta arbete?
[e-postadress] och [e-postadress] Vänligen skriv ut dessa i text format, inte mejladress format. Använd ordet “snabela”, inte symbol.

Jag vill också ha en kostnadsredovisning för det arbete han utförde under den perioden.
Det var regionalt finansierade insatser. Vad för kostnadsunderlag attesterades från sjukhusets sida?

Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period?

Vilken mail adress använde han i sitt arbete under tiden han var anställd?
Vd var chef under anställningstiden, uppdraget var kopplat till krisstöd, Ovan mailadresser användes under anställningstiden. Ni glömde skicka med kopia på anställningsavtalet, vänligen bifoga detta i ert svar.

Konsult Pär Bergdahl på Shardik Utvecklingspartner AB är organisationskonsult. Var dennes arbete kopplat till utvärdering av medicinklinikens dåvarande verksamhetschefs arbete och prestation, den chef som nu är verksamhetschef på Familjeläkarna Danviksgeriatriken och Danviksrehab? Jag skulle vilja få kopia på beslutsunderlag för avslutandet av dåvarande verksamhetschefs tjänst för medicinkliniken, vilket skedde under senare delen av 2022.

Registraturen
Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

Hej STSAB Funk Registrator,
se nedan frågor.

Hej,
Här kommer svar på dina frågor och begärda handlingar i form av anställningsavtal PB, entledigande MA och mailkorrespondens mellan Lotta Ramstedt och Pär Bergdahl, din begäran avslås till delar avseende personuppgifter och adress på de anställda med hänvisning till 39:3 OSL, OSF § 10.
1. Jag vill ha underlag från er sida vad gäller vilka insatser som gjordes och under vilken period.
Personalstödjande gruppen tillsammans med Falck Healthcare hade pågående insatser under Covid. Dvs under de 3 vågorna av Covid 2020-2022.
Avlastande samtal i grupp
Avlastande samtal Individuellt
Stressföreläsning – vad händer med oss i kris, stressreaktioner och hur kan vi hantera det vi är med om på bästa sätt Återhämtning och fysisk aktivitet Stöd för chefer

2. Kan ni nämna mer exakt vilka uppdrag som gavs till konsulten, speciellt de som innefattade verksamhetschefer. Detta torde ha dokumenterats?
Pär Bergdahl hade uppdrag att stödja Verksamhetschef på Verksamhetsområde Medicin specifikt under mars-maj 2021.
2.1. Så under perioden mars-maj 2021 var PB inte del av krisstödet från regionen, utan betalades av sjukhusets egna pengar och inte regionens, enligt er faktaändring nedan. Så det finns inget underlag över hans uppdrag på kliniken från VD och inga skriftliga rapporter från honom över sitt arbete med verksamhetschefen och personalen på medicinkliniken, till VD och HR eller annan funktion inom sjukhuset? Är detta korrekt uppfattat från min sida? Om protokoll, mötes- eller minnesanteckningar från slutavrapportering som planerades till den 27 maj skrevs, vill jag ha en kopia på dessa.

När avslutades pandemins krisstöd finansierat av regionen?
RKK och Regionsledningskontoret (RLK) Strategisk HR utvecklade tillsammans det centralt finansierade kris- och personalstödet som gavs till hälso- och sjukvårdens medarbetare och chefer under perioden 8 mars 2020 till och med 31 december 2022. (Text taget ur rapporten: Personalstöd under covid-19-pandemin - Hur nådde stödet fram?
Från Regionledningskontoret, Regionalt kunskapscentrum kris och katastrofpsykolog, Centrum för arbets- och miljömedicin.
2.2 Så detta är inte längre aktuellt då ni nu har medgett att PB arbete var utanför regionens krisstöd. Tack.
Det slutavrapporteringsmöte som HR-specialist Lotta Ramstedt planerade för den 27 maj enligt mail jag fått tidigare av er, närvarande HR-specialist Lotta Ramstedt, konsult Pär Bergdahl och VD Christophe Pedroletti, vad rapporterades där?
Det fanns uppdrag att på Internmedicin jobba med arbetsmiljön framåt. Pär stöttade v-chef och Vd i det arbetet under våren 2021.
Situationen kring arbetsmiljön på arbetsplatsen? Ja
Jag vill ha ut HR-specialist Lotta Ramstedts mailkorrespondens med Pär Bergdahl under perioden februari-maj 2021.
Mailkorrespondens bifogas.

2.3 Jag skulle vilja få en kopia på den enkätundersökning som skickades ut till läkare på medicinkliniken under juni månad 2021 av VD genom HR-strateg LR. Jag vill också få utfallet av denna undersökning inklusive de skriftliga kommentarer som inkom i samband med undersökningen från arbetstagarnas sida, samt vad utfallet i denna undersökning ledde till i verksamheten. Jag vill också få kopia på VDs mail via HR-strateg LR som tjänade som utskick av undersökningen.

2.4 De mail ni bifogade i ert senaste svar, mellan LR och PB under perioden februari-maj 2021, var det alla mail menar ni?

3. Vilka funktioner inom sjukhuset var del av personalstödjandegruppen under våren 2021?
Psykologer, kuratorer, HR, chefer, ssk, sjukhuskyrkans personal. 15-20 personer totalt under Covid-åren.
3.1 Tack.

4. Hur rapporterade han? Finns det dokumentation?
De aktiviteter som Pär Bergdahl mfl. Från Falck Healthcare deltog i rapporterades till Personalstödjande gruppen, Lotta Ramstedt HR. Vi stämde av med Mattias Klavitter, Falck Healthcare att de aktiviteter med konsulter kunde tas på Regiongemensamma medel. För Pärs timmar och andra konsulter så skickades timmar från CompetensComagniet som var underleverantör, till Falck Healthcare som sedan fakturerade Regionen. Förutom det så hade Pär ett uppdrag på internmedicin under perioden 1/3 2021-31/5 2021. Som avrapporterades muntligt till Vd och HR. Och som finansierades av sjukhuset (som vi felaktigt tidigare trodde var finansierat av Falck). Så rättning av den uppgiften.

5. Ni säger att detta arbete gjordes via Företagshälsovården finansierat av regionen. Jag vill ha underlag som visar på detta.
Vad gäller Falck Healthcare uppdraget att stötta under pandemin så var det som ovan Regiongemensamma medel. Däremot så anställdes Pär i mars-maj 2021 för ett uppdrag på Verksamhetsområde Internmedicin.

6. [e-postadress] och [e-postadress] Vänligen skriv ut dessa i text format, inte mejladress format. Använd ordet “snabela”, inte symbol.
Per snabela shardik.se och parbergdahl snabela gallofsta.se
6.1 Så en anställd inom Region Stockholm använde uteslutande sin privata mail adress under hela sin anställning inom regionen, stämmer verkligen detta?

7. Vad för kostnadsunderlag attesterades från sjukhusets sida?
Överenskommen lön.
7.1 Tack.

8. Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period?
Pär Bergdahl hade flera uppdrag som Organisationskonsult där han bistod HR i flera ärenden. HR har varit ansvarig chef och skrivit under anställningsavtalen men Vd har ansvarat för uppdragen.
9. Ni glömde skicka med kopia på anställningsavtalet, vänligen bifoga detta i ert svar.
Bifogas.

10. Konsult Pär Bergdahl på Shardik Utvecklingspartner AB är organisationskonsult. Var dennes arbete kopplat till utvärdering av medicinklinikens dåvarande verksamhetschefs arbete och prestation, den chef som nu är verksamhetschef på Familjeläkarna Danviksgeriatriken och Danviksrehab? Jag skulle vilja få kopia på beslutsunderlag för avslutandet av dåvarande verksamhetschefs tjänst för medicinkliniken, vilket skedde under senare delen av 2022.
Pärs arbete var kopplat till arbetsmiljön på Verksamhetsområde Internmedicin.
Bifogas ett entledigande från dåvarande verksamhetschef, som var på egen begäran.

10.1 Finns det en dokumentation kring situationen som föranleder VD att anställa en person för att bistå sin verksamhetschef i sitt arbete kring arbetsmiljön på kliniken? Som tjänar som underlag för anställningen av PB? Hur mättes detta arbete om det såsom ni menar inte fanns något skriftlig rapportering från PBs sida?

10.2 Jag vill få ut en kopia på sjukhusets årliga uppföljning av arbetsmiljön från 2021, 2022, 2023 och 2024. Om uppföljningen är uppdelad i olika verksamheter vill jag särskilt få ut internmedicinklinikens dokumentation. Referens Arbetsmiljöverkets föreskrift 2023:1, 14§.

10.3 Jag vill också få ut den skriftliga arbetsfördelningen av det systematiska arbetsmiljöarbetet från VD till dåvarande verksamhetschef för internmedicinkliniken (2021) och till nuvarande verksamhetschef för internmedicinkliniken. Referens Arbetsmiljöverkets föreskrift 2023:1, 9§.

10.4 Jag vill också få ut kopior på mail korrespondens inklusive bilagor mellan dåvarande huvudskyddsombud och ordförande för Läkarförbundets lokalförening Lina Gonzalez och Pär Bergdahl, Lotta Ramstedt, dåvarande VD och VDs assistent. Både inkorg, utkorg och papperskorgen från perioden mars-juli 2021.

Med vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator,

Jag vill påminna er om att ni som myndighet har ett juridiskt ansvar att hantera förfrågningar om allmänna handlingar skyndsamt, och med korrekt information. Justitieombudsmannen har tolkat ordet skyndsamt till 24 timmar. Denna förfrågan skickades till er den 20 februari, nu 5 dagar sedan.

Vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Hej,

Vi önskar förtydligande i mellan vilka du efterfrågar mailkorrespondens ifrån:

"Jag vill också få ut kopior på mail korrespondens inklusive bilagor mellan dåvarande huvudskyddsombud och ordförande för Läkarförbundets lokalförening Lina Gonzalez och Pär Bergdahl, Lotta Ramstedt, dåvarande VD och VDs assistent. Både inkorg, utkorg och papperskorgen från perioden mars-juli 2021."

Är det från/till Lina Gonzalez och de du räknat upp? Dvs:
Lina Gonzalez - Pär Bergdahl
Lina Gonzalez - Lotta Ramstedt
Lina Gonzalez - vd
Lina Gonzalez - vd-assistent

Eller avses mellan samtliga av de du räknat upp?

Vi arbetar med din begäran och uppskattar att du kan få ett svar under nästa vecka (v 10).

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Skickat: den 20 februari 2025 09:25
Till: STSAB Funk Registrator <[Södertälje Sjukhus AB e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: Re: SV: Sv: Sv: SV: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Hej STSAB Funk Registrator,
se nedan frågor.

Hej,
Här kommer svar på dina frågor och begärda handlingar i form av anställningsavtal PB, entledigande MA och mailkorrespondens mellan Lotta Ramstedt och Pär Bergdahl, din begäran avslås till delar avseende personuppgifter och adress på de anställda med hänvisning till 39:3 OSL, OSF § 10.
1. Jag vill ha underlag från er sida vad gäller vilka insatser som gjordes och under vilken period.
Personalstödjande gruppen tillsammans med Falck Healthcare hade pågående insatser under Covid. Dvs under de 3 vågorna av Covid 2020-2022.
Avlastande samtal i grupp
Avlastande samtal Individuellt
Stressföreläsning – vad händer med oss i kris, stressreaktioner och hur kan vi hantera det vi är med om på bästa sätt Återhämtning och fysisk aktivitet Stöd för chefer

2. Kan ni nämna mer exakt vilka uppdrag som gavs till konsulten, speciellt de som innefattade verksamhetschefer. Detta torde ha dokumenterats?
Pär Bergdahl hade uppdrag att stödja Verksamhetschef på Verksamhetsområde Medicin specifikt under mars-maj 2021.
2.1. Så under perioden mars-maj 2021 var PB inte del av krisstödet från regionen, utan betalades av sjukhusets egna pengar och inte regionens, enligt er faktaändring nedan. Så det finns inget underlag över hans uppdrag på kliniken från VD och inga skriftliga rapporter från honom över sitt arbete med verksamhetschefen och personalen på medicinkliniken, till VD och HR eller annan funktion inom sjukhuset? Är detta korrekt uppfattat från min sida? Om protokoll, mötes- eller minnesanteckningar från slutavrapportering som planerades till den 27 maj skrevs, vill jag ha en kopia på dessa.

När avslutades pandemins krisstöd finansierat av regionen?
RKK och Regionsledningskontoret (RLK) Strategisk HR utvecklade tillsammans det centralt finansierade kris- och personalstödet som gavs till hälso- och sjukvårdens medarbetare och chefer under perioden 8 mars 2020 till och med 31 december 2022. (Text taget ur rapporten: Personalstöd under covid-19-pandemin - Hur nådde stödet fram?
Från Regionledningskontoret, Regionalt kunskapscentrum kris och katastrofpsykolog, Centrum för arbets- och miljömedicin.
2.2 Så detta är inte längre aktuellt då ni nu har medgett att PB arbete var utanför regionens krisstöd. Tack.
Det slutavrapporteringsmöte som HR-specialist Lotta Ramstedt planerade för den 27 maj enligt mail jag fått tidigare av er, närvarande HR-specialist Lotta Ramstedt, konsult Pär Bergdahl och VD Christophe Pedroletti, vad rapporterades där?
Det fanns uppdrag att på Internmedicin jobba med arbetsmiljön framåt. Pär stöttade v-chef och Vd i det arbetet under våren 2021.
Situationen kring arbetsmiljön på arbetsplatsen? Ja Jag vill ha ut HR-specialist Lotta Ramstedts mailkorrespondens med Pär Bergdahl under perioden februari-maj 2021.
Mailkorrespondens bifogas.

2.3 Jag skulle vilja få en kopia på den enkätundersökning som skickades ut till läkare på medicinkliniken under juni månad 2021 av VD genom HR-strateg LR. Jag vill också få utfallet av denna undersökning inklusive de skriftliga kommentarer som inkom i samband med undersökningen från arbetstagarnas sida, samt vad utfallet i denna undersökning ledde till i verksamheten. Jag vill också få kopia på VDs mail via HR-strateg LR som tjänade som utskick av undersökningen.

2.4 De mail ni bifogade i ert senaste svar, mellan LR och PB under perioden februari-maj 2021, var det alla mail menar ni?

3. Vilka funktioner inom sjukhuset var del av personalstödjandegruppen under våren 2021?
Psykologer, kuratorer, HR, chefer, ssk, sjukhuskyrkans personal. 15-20 personer totalt under Covid-åren.
3.1 Tack.

4. Hur rapporterade han? Finns det dokumentation?
De aktiviteter som Pär Bergdahl mfl. Från Falck Healthcare deltog i rapporterades till Personalstödjande gruppen, Lotta Ramstedt HR. Vi stämde av med Mattias Klavitter, Falck Healthcare att de aktiviteter med konsulter kunde tas på Regiongemensamma medel. För Pärs timmar och andra konsulter så skickades timmar från CompetensComagniet som var underleverantör, till Falck Healthcare som sedan fakturerade Regionen. Förutom det så hade Pär ett uppdrag på internmedicin under perioden 1/3 2021-31/5 2021. Som avrapporterades muntligt till Vd och HR. Och som finansierades av sjukhuset (som vi felaktigt tidigare trodde var finansierat av Falck). Så rättning av den uppgiften.

5. Ni säger att detta arbete gjordes via Företagshälsovården finansierat av regionen. Jag vill ha underlag som visar på detta.
Vad gäller Falck Healthcare uppdraget att stötta under pandemin så var det som ovan Regiongemensamma medel. Däremot så anställdes Pär i mars-maj 2021 för ett uppdrag på Verksamhetsområde Internmedicin.

6. [e-postadress] och [e-postadress] Vänligen skriv ut dessa i text format, inte mejladress format. Använd ordet “snabela”, inte symbol.
Per snabela shardik.se och parbergdahl snabela gallofsta.se
6.1 Så en anställd inom Region Stockholm använde uteslutande sin privata mail adress under hela sin anställning inom regionen, stämmer verkligen detta?

7. Vad för kostnadsunderlag attesterades från sjukhusets sida?
Överenskommen lön.
7.1 Tack.

8. Vad gäller för perioden ni nämner, 20211006- 20230731 och 230901-231231, så vill jag ha kopia på Pär Bergdahls anställningsavtal. Vem var hans chef och vad var hans uppdrag under denna period?
Pär Bergdahl hade flera uppdrag som Organisationskonsult där han bistod HR i flera ärenden. HR har varit ansvarig chef och skrivit under anställningsavtalen men Vd har ansvarat för uppdragen.
9. Ni glömde skicka med kopia på anställningsavtalet, vänligen bifoga detta i ert svar.
Bifogas.

10. Konsult Pär Bergdahl på Shardik Utvecklingspartner AB är organisationskonsult. Var dennes arbete kopplat till utvärdering av medicinklinikens dåvarande verksamhetschefs arbete och prestation, den chef som nu är verksamhetschef på Familjeläkarna Danviksgeriatriken och Danviksrehab? Jag skulle vilja få kopia på beslutsunderlag för avslutandet av dåvarande verksamhetschefs tjänst för medicinkliniken, vilket skedde under senare delen av 2022.
Pärs arbete var kopplat till arbetsmiljön på Verksamhetsområde Internmedicin.
Bifogas ett entledigande från dåvarande verksamhetschef, som var på egen begäran.

10.1 Finns det en dokumentation kring situationen som föranleder VD att anställa en person för att bistå sin verksamhetschef i sitt arbete kring arbetsmiljön på kliniken? Som tjänar som underlag för anställningen av PB? Hur mättes detta arbete om det såsom ni menar inte fanns något skriftlig rapportering från PBs sida?

10.2 Jag vill få ut en kopia på sjukhusets årliga uppföljning av arbetsmiljön från 2021, 2022, 2023 och 2024. Om uppföljningen är uppdelad i olika verksamheter vill jag särskilt få ut internmedicinklinikens dokumentation. Referens Arbetsmiljöverkets föreskrift 2023:1, 14§.

10.3 Jag vill också få ut den skriftliga arbetsfördelningen av det systematiska arbetsmiljöarbetet från VD till dåvarande verksamhetschef för internmedicinkliniken (2021) och till nuvarande verksamhetschef för internmedicinkliniken. Referens Arbetsmiljöverkets föreskrift 2023:1, 9§.

10.4 Jag vill också få ut kopior på mail korrespondens inklusive bilagor mellan dåvarande huvudskyddsombud och ordförande för Läkarförbundets lokalförening Lina Gonzalez och Pär Bergdahl, Lotta Ramstedt, dåvarande VD och VDs assistent. Både inkorg, utkorg och papperskorgen från perioden mars-juli 2021.

Med vänliga hälsningar,

Jota

visa citerade sektioner

STSAB Funk Registrator,

Hej,
jag vill ha ut samtlig mejl korrespondens mellan samtliga dessa personer, enskilt och i kombination under perioden.

Jag såg att jag glömde inkludera bifogade dokument i mejlen också till förfrågan. Dessa vill jag såklart ska vara med.

Vänliga hälsningar,

Jota

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

2 Bilagor

Hej,

Här kommer begärda handlingar:
Enkätundersökning juni 2021, inkl utskick, några kommentarer finns inte.
Årlig arbetsmiljöuppföljning internmedicin 2021, 2022, 2023, 2024. Vi eftersöker sammanställningar från åren 2021 och 2022.
Skriftlig arbetsmiljödelegation nuvarande verksamhetschef VO Geriatrik - Internmedicin. Enligt regionens bevarande och gallringsregler gallras delegationer när anställning avslutas så tidigare chefs delegation har gallrats.

Följande kvarvarande frågor med svar:
2.1. Så under perioden mars-maj 2021 var PB inte del av krisstödet från regionen, utan betalades av sjukhusets egna pengar och inte regionens, enligt er faktaändring nedan. Så det finns inget underlag över hans uppdrag på kliniken från VD och inga skriftliga rapporter från honom över sitt arbete med verksamhetschefen och personalen på medicinkliniken, till VD och HR eller annan funktion inom sjukhuset? Är detta korrekt uppfattat från min sida? Om protokoll, mötes- eller minnesanteckningar från slutavrapportering som planerades till den 27 maj skrevs, vill jag ha en kopia på dessa.

Denna fråga har redan besvarats i tidigare svar: det föreligger inga sådana slutrapporter

6.1 Så en anställd inom Region Stockholm använde uteslutande sin privata mail adress under hela sin anställning inom regionen, stämmer verkligen detta?

Ja, detta är korrekt

10.1 Finns det en dokumentation kring situationen som föranleder VD att anställa en person för att bistå sin verksamhetschef i sitt arbete kring arbetsmiljön på kliniken? Som tjänar som underlag för anställningen av PB? Hur mättes detta arbete om det såsom ni menar inte fanns något skriftlig rapportering från PBs sida?

Nej, det finns ingen skriftlig rapportering.

Vad gäller mailkorrespondens till/från Christophe Pedroletti hänvisas till myndighet där medarbetaren nu arbetar, dvs Karolinska universitetssjukhuset.
Mailkorrepsondens från Pär Bergdahls mailkorg får efterfrågas hos Pär Bergdahl.
Redan tidigare har mailkorrespondens mellan dåvarande vd-assistent Jenny Linden - Pär Bergdahl och HR-strateg Lotta Ramstedt - Pär Bergdahl lämnats ut.

Övrig mail mellan medarbetare inom myndighet är inte att betrakta som allmän handling och avslås därmed:
Din begäran att få ut allmän handling från Södertälje sjukhus avslås till delar med hänvisning till 2 kap 4 § Tryckfrihetsförordningen (1949:105).

En handling är allmän, om den förvaras hos en myndighet och enligt 9 eller 10§ är att anse som inkommen till eller upprättad hos en myndighet. Handlingar som skickats mellan medarbetare inom myndigheten är inte att anse som inkommen eller expedierad. En handling som inte har expedierats anses som upprättad när det ärende till vilket den hänför sig har slutbehandlats hos myndigheten. Enligt 2 kap 12 § TF gäller att ett utkast eller koncept till myndighets beslut eller skrivelse eller annan jämställd handling som inte har expedierats inte är att anse som allmän handling, om den inte tagits om hand för arkivering.

Vill du få avslaget prövat ska du lämna skriftligt besked om detta till myndigheten, dvs Akutsjukhusnämnden. Akutsjukhusnämnden har delegerat beslutsrätten till kanslichef Akutsjukhusnämnden. Avslås din begäran får du ett skriftligt beslut samt information om hur beslutet kan överklagas till Kammarrätten. Beslut från kanslichef är en förutsättning för att få din sak prövad av Kammarrätten.

Med vänlig hälsning

Registraturen
Södertälje sjukhus
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje sjukhus, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

STSAB Funk Registrator, Södertälje Sjukhus AB

Rättning av nedan info:

I det utlämnade underlaget finns även arbetsmiljöundersökning från 2021 och 2022 med, de har lite olika utseende, finns med i bifogad fil.
Årlig arbetsmiljöuppföljning internmedicin 2021, 2022, 2023, 2024.

Registraturen

Södertälje Sjukhus AB
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje Sjukhus AB, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Jenny Linden <[e-postadress]> För STSAB Funk Registrator
Skickat: den 6 mars 2025 14:03
Till: Jota <[Registrators #2290 e-postadress]>
Ämne: SV: SV: Sv: Sv: SV: SV: SV: Sv: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Lista på tjänsteleverantörer

Hej,

Här kommer begärda handlingar:
Enkätundersökning juni 2021, inkl utskick, några kommentarer finns inte.
Årlig arbetsmiljöuppföljning internmedicin 2021, 2022, 2023, 2024. Vi eftersöker sammanställningar från åren 2021 och 2022.
Skriftlig arbetsmiljödelegation nuvarande verksamhetschef VO Geriatrik - Internmedicin. Enligt regionens bevarande och gallringsregler gallras delegationer när anställning avslutas så tidigare chefs delegation har gallrats.

Följande kvarvarande frågor med svar:
2.1. Så under perioden mars-maj 2021 var PB inte del av krisstödet från regionen, utan betalades av sjukhusets egna pengar och inte regionens, enligt er faktaändring nedan. Så det finns inget underlag över hans uppdrag på kliniken från VD och inga skriftliga rapporter från honom över sitt arbete med verksamhetschefen och personalen på medicinkliniken, till VD och HR eller annan funktion inom sjukhuset? Är detta korrekt uppfattat från min sida? Om protokoll, mötes- eller minnesanteckningar från slutavrapportering som planerades till den 27 maj skrevs, vill jag ha en kopia på dessa.

Denna fråga har redan besvarats i tidigare svar: det föreligger inga sådana slutrapporter

6.1 Så en anställd inom Region Stockholm använde uteslutande sin privata mail adress under hela sin anställning inom regionen, stämmer verkligen detta?

Ja, detta är korrekt

10.1 Finns det en dokumentation kring situationen som föranleder VD att anställa en person för att bistå sin verksamhetschef i sitt arbete kring arbetsmiljön på kliniken? Som tjänar som underlag för anställningen av PB? Hur mättes detta arbete om det såsom ni menar inte fanns något skriftlig rapportering från PBs sida?

Nej, det finns ingen skriftlig rapportering.

Vad gäller mailkorrespondens till/från Christophe Pedroletti hänvisas till myndighet där medarbetaren nu arbetar, dvs Karolinska universitetssjukhuset.
Mailkorrepsondens från Pär Bergdahls mailkorg får efterfrågas hos Pär Bergdahl.
Redan tidigare har mailkorrespondens mellan dåvarande vd-assistent Jenny Linden - Pär Bergdahl och HR-strateg Lotta Ramstedt - Pär Bergdahl lämnats ut.

Övrig mail mellan medarbetare inom myndighet är inte att betrakta som allmän handling och avslås därmed:
Din begäran att få ut allmän handling från Södertälje sjukhus avslås till delar med hänvisning till 2 kap 4 § Tryckfrihetsförordningen (1949:105).

En handling är allmän, om den förvaras hos en myndighet och enligt 9 eller 10§ är att anse som inkommen till eller upprättad hos en myndighet. Handlingar som skickats mellan medarbetare inom myndigheten är inte att anse som inkommen eller expedierad. En handling som inte har expedierats anses som upprättad när det ärende till vilket den hänför sig har slutbehandlats hos myndigheten. Enligt 2 kap 12 § TF gäller att ett utkast eller koncept till myndighets beslut eller skrivelse eller annan jämställd handling som inte har expedierats inte är att anse som allmän handling, om den inte tagits om hand för arkivering.

Vill du få avslaget prövat ska du lämna skriftligt besked om detta till myndigheten, dvs Akutsjukhusnämnden. Akutsjukhusnämnden har delegerat beslutsrätten till kanslichef Akutsjukhusnämnden. Avslås din begäran får du ett skriftligt beslut samt information om hur beslutet kan överklagas till Kammarrätten. Beslut från kanslichef är en förutsättning för att få din sak prövad av Kammarrätten.

Med vänlig hälsning

Registraturen
Södertälje sjukhus
www.sodertaljesjukhus.se

Post: Södertälje sjukhus, 152 86 Södertälje
Besöksadress: Rosenborgsgatan 6 - 10

Vi vet inte om det senaste svaret på denna begäran innehåller information eller inte – om du är Jota vänligen logga in och låt alla veta.