Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Anders Thoresson made this Freedom of Information request to Malmö city as part of a batch sent to 5 authorities

Automatic anti-spam measures are in place for this older request. Please let us know if a further response is expected or if you are having trouble responding.

The request was successful.

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).
2. Fakturanummer eller faktura-id.
3. Leverantörens namn.
4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.
5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).
6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).
7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).
8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).
9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).
10. Belopp
11. Datum när fakturan registrerades.
12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.
13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

STK Ekonomiavdelning, Malmö city

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

3 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

2 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar

Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent

MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

2 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar

Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent

MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

2 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar

Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent

MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

2 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar

Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent

MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

2 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar

Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent

MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

2 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar

Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent

MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------

Gitt-Mari Ekberg, Malmö city

2 Attachments

Hej,

Här kommer reskontrorna för 2019 och 2020.
Kommer i olika mail, då filerna är stora.

Malmö stad har en decentraliserad organisation där varje nämnd/förvaltning har egen ekonomiavdelningar och eget ansvar för sin ekonomi.

Om Ni önskar se enskilda fakturor, så ber vi Er kontakta respektive förvaltning, se bifogad kontaktlista.

Hälsningar

Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent

MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Gitt-Mari Ekberg För STK Ekonomiavdelning
Skickat: den 30 april 2021 12:30
Till: [Registrators #610 e-postadress]
Ämne: VB: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej,

Jag har mottagit din förfrågan, och återkommer i nästa vecka.

Hälsningar
 
Gitt-Mari ”Gitte” Ekberg
Ekonomiassistent
 
MALMÖ STAD
Stadskontoret
Ekonomiavdelningen
August Palms plats 1
205 80 Malmö
Tel: 040-343690
Mobil: 0729-857653
[e-postadress]
www.malmo.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Anders Thoresson <[Registrators #610 e-postadress]>
Skickat: den 29 april 2021 16:31
Till: Stadskontoret Kommunstyrelsen <[Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling]>
Ämne: begäran enligt Offentlighetsprincipen - Leverantörsreskontra 2019 och 2020

Hej!

Jag önskar ett utdrag ur ert ekonomisystem som visar leverantörsreskontra för perioden 2019-01-01 till 2020-12-31. Begäran avser hela kommunen och inte någon specifik nämnd eller förvaltning.

För varje inköp/faktura önskas följande uppgifter:

1. Köparens organisationsnummer (det vill säga ert organisationsnummer).

2. Fakturanummer eller faktura-id.

3. Leverantörens namn.

4. Leverantörens organisationsnummer eller personnummer.

5. Kostnadsställe (enhet/avdelning/förvaltning som har gjort inköpet).

6. Kontonummer (numret på det konto som ni har bokfört inköpet på).

7. Kontonamnet (namnet på det konto som ni har bokfört inköpet på).

8. Projektbeteckning (eventuell beteckning som inköpet är kopplat till).

9. Attestbeteckning (eventuell kod för den person som attesterat köpet).

10. Belopp

11. Datum när fakturan registrerades.

12. Notering om grunden för inköpet: direktupphandling, upphandling, ramavtal eller annat sätt.

13. Länk eller referens till det avtal som köpet grundar sig på.

Om någon av ovanstående uppgifter inte registreras i systemet kan ni bortse från vår begäran i den delen.

Jag önskar utdraget i tabellformat, t.ex. i Excel/CSV, med en rad för varje inköp/faktura.

Jag vet att de flesta myndigheter lämnar ut leverantörsreskontra i digital form till företagen Dagens Samhälle Insikt och Tendium. Med tanke på likabehandlingskravet i 1 kap. 9 § regeringsformen förutsätter jag att även jag kan få detta utdrag i digital form.

Om ni använder inköpssystemet Visma Proceedo kan ni ha hjälp av vår guide till export av leverantörsreskontra ur detta system. Guiden kan laddas ner här: https://github.com/okfse/openprocurement...

Med vänlig hälsning,

Anders Thoresson

-------------------------------------------------------------------

Använd denna e-postadress för alla svar till denna begäran:

[Registrators #610 e-postadress]

Är [Malmö stad e-postadress för begäran om allmän handling] fel adress för Offentlighetsprincipen förfrågningar till Malmö stad? Om så är fallet, kontakta oss genom detta formulär:

https://handlingar.se/sv/change_request/...

Ansvarsfriskrivning: Detta meddelande och ditt svar kommer att publiceras på Internet. Vår integritets- och upphovsrättspolicy:

https://handlingar.se/sv/help/officers

I vissa fall kommer publiceringar av förfrågningar och svar att vara fördröjd.

Om du finner den här tjänsten användbar som handläggare av allmänna handlingar, be din webbredaktör att länka till oss från din organisations sida om allmänna handlingar.

-------------------------------------------------------------------