e-fakturor April-Juni 2019

The request was successful.

Till [Authority name],

Hej,

Jag vill begära att få ut fakturor från er. Det gäller alla era fakturor från och med 1 april 2019.

Mer specifikt så skulle jag vilja få ta del av följande uppgifter:

1. Hela leverantörsreskontran från och med 1 april 2019

En komplett lista med alla transaktioner som gjorts från och med 1 april 2019 (dvs. hela leverantörsreskontran). För varje transaktion skulle jag vilja få med uppgifter om:

- Leverantörens namn
- Leverantörens organisationsnummer
- Datum
- Belopp
- Kontering

Om det är möjligt skulle jag vilja få sammanställningen i elektroniskt format gärna i Excelformat eller motsvarande.

Tror att det är er redovisnings/ekonomichef som lättast kan få fram dessa uppgifter

2. Alla era e-fakturor från och med 1 april 2019

För varje faktura, om möjligt, jag skulle vilja få hela fakturan på PEPPOL BIS Billing 3.0 format, som ni får dem från era leverantörer sedan 1 april 2019.

Om inte möjligt, jag skulle vilja få minst de följande fälten:

- Namn/titel på fakturan
- Er beteckning/klassificering av fakturan
- Datum för levererans
- Leverantörens namn
- Leverantörens organisationsnummer
- Artikel, namn och beskrivning för varje föremål/tjänst i fakturan

Tror att det är er upphandlingschef som lättast kan få fram dessa uppgifter.

Om ni har några frågor får ni gärna kontakta mig på den här epostadressen.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,

Alessandro Distaso och Pierre Mesure

Ekonomi, Kalix municipality

Hej, tack för Er begäran, vi har påbörjat att bearbeta den men har några följdfrågor:

1. När vi tar utdrag från vår Leverantörsreskontra så innehåller denna rapport ej organisationsnummer och kontering. Det finns andra typer av utdrag ur redovisningen som kan komplettera med dessa uppgifter. Räcker en rapport exkl organisationsnummer och kontering? Eller vill ni ha flera med varandra kompletterande rapporter?

2.
- Datum för leverans
- Artikel, namn och beskrivning för varje föremål/tjänst i fakturan
Ovan uppgifter finns inte listade i vårt system så att man kan få dem i ett utdrag. Det krävs istället att vi skickar varje fakturabild som pdf till er, vill ni ha det? Det handlar om ca 4500 fakturor.

Tacksam för snabb återkoppling så att vi skyndsamt kan arbeta vidare med Er begäran.

Ha en fortsatt fin dag!

Ekonomienheten
Kalix kommun
[email address]
952 81 Kalix - www.kalix.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: KOMMUN
Skickat: den 17 juni 2019 08:20
Till: Kommunstyrelsen <[email address]>
Ämne: VB: Freedom of Information request - e-fakturor April-Juni 2019

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Alessandro [mailto:[FOI #359 email]]
Skickat: den 14 juni 2019 13:14
Till: KOMMUN <[email address]>
Ämne: Freedom of Information request - e-fakturor April-Juni 2019

Till [Authority name],

Hej,

Jag vill begära att få ut fakturor från er. Det gäller alla era fakturor från och med 1 april 2019.

Mer specifikt så skulle jag vilja få ta del av följande uppgifter:

1. Hela leverantörsreskontran från och med 1 april 2019

En komplett lista med alla transaktioner som gjorts från och med 1 april 2019 (dvs. hela leverantörsreskontran). För varje transaktion skulle jag vilja få med uppgifter om:

- Leverantörens namn
- Leverantörens organisationsnummer
- Datum
- Belopp
- Kontering

Om det är möjligt skulle jag vilja få sammanställningen i elektroniskt format gärna i Excelformat eller motsvarande.

Tror att det är er redovisnings/ekonomichef som lättast kan få fram dessa uppgifter

2. Alla era e-fakturor från och med 1 april 2019

För varje faktura, om möjligt, jag skulle vilja få hela fakturan på PEPPOL BIS Billing 3.0 format, som ni får dem från era leverantörer sedan 1 april 2019.

Om inte möjligt, jag skulle vilja få minst de följande fälten:

- Namn/titel på fakturan
- Er beteckning/klassificering av fakturan
- Datum för levererans
- Leverantörens namn
- Leverantörens organisationsnummer
- Artikel, namn och beskrivning för varje föremål/tjänst i fakturan

Tror att det är er upphandlingschef som lättast kan få fram dessa uppgifter.

Om ni har några frågor får ni gärna kontakta mig på den här epostadressen.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,

Alessandro Distaso och Pierre Mesure

-------------------------------------------------------------------

Please use this email address for all replies to this request:
[FOI #359 email]

Is [Kalix municipality request email] the wrong address for Freedom of Information requests to Kalix municipality? If so, please contact us using this form:
http://handlingar.se/en/change_request/n...

Disclaimer: This message and any reply that you make will be published on the internet. Our privacy and copyright policies:
http://handlingar.se/en/help/officers

If you find this service useful as an FOI officer, please ask your web manager to link to us from your organisation's FOI page.

-------------------------------------------------------------------

Ekonomi, Kalix municipality

1 Attachment

Hej
Bifogar utdrag från vår Leverantörsreskontra 20190401-20190619. Som ni ser så kan vi inte få med organisationsnummer samt kontering i denna fil. Men som vi skrivit i föregående mail så kan vi ta ut en till kompletterande rapport.

Tacksam för snabb återkoppling så att vi skyndsamt kan arbeta vidare med Er begäran.

Ha en fortsatt fin dag!

Ekonomienheten
Kalix kommun
[email address]
952 81 Kalix - www.kalix.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Ekonomi
Skickat: den 19 juni 2019 11:47
Till: '[FOI #359 email]' <[FOI #359 email]>
Ämne: VB: Freedom of Information request - e-fakturor April-Juni 2019

Hej, tack för Er begäran, vi har påbörjat att bearbeta den men har några följdfrågor:

1. När vi tar utdrag från vår Leverantörsreskontra så innehåller denna rapport ej organisationsnummer och kontering. Det finns andra typer av utdrag ur redovisningen som kan komplettera med dessa uppgifter. Räcker en rapport exkl organisationsnummer och kontering? Eller vill ni ha flera med varandra kompletterande rapporter?

2.
- Datum för leverans
- Artikel, namn och beskrivning för varje föremål/tjänst i fakturan Ovan uppgifter finns inte listade i vårt system så att man kan få dem i ett utdrag. Det krävs istället att vi skickar varje fakturabild som pdf till er, vill ni ha det? Det handlar om ca 4500 fakturor.

Tacksam för snabb återkoppling så att vi skyndsamt kan arbeta vidare med Er begäran.

Ha en fortsatt fin dag!

Ekonomienheten
Kalix kommun
[email address]
952 81 Kalix - www.kalix.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: KOMMUN
Skickat: den 17 juni 2019 08:20
Till: Kommunstyrelsen <[email address]>
Ämne: VB: Freedom of Information request - e-fakturor April-Juni 2019

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Alessandro [mailto:[FOI #359 email]]
Skickat: den 14 juni 2019 13:14
Till: KOMMUN <[email address]>
Ämne: Freedom of Information request - e-fakturor April-Juni 2019

Till [Authority name],

Hej,

Jag vill begära att få ut fakturor från er. Det gäller alla era fakturor från och med 1 april 2019.

Mer specifikt så skulle jag vilja få ta del av följande uppgifter:

1. Hela leverantörsreskontran från och med 1 april 2019

En komplett lista med alla transaktioner som gjorts från och med 1 april 2019 (dvs. hela leverantörsreskontran). För varje transaktion skulle jag vilja få med uppgifter om:

- Leverantörens namn
- Leverantörens organisationsnummer
- Datum
- Belopp
- Kontering

Om det är möjligt skulle jag vilja få sammanställningen i elektroniskt format gärna i Excelformat eller motsvarande.

Tror att det är er redovisnings/ekonomichef som lättast kan få fram dessa uppgifter

2. Alla era e-fakturor från och med 1 april 2019

För varje faktura, om möjligt, jag skulle vilja få hela fakturan på PEPPOL BIS Billing 3.0 format, som ni får dem från era leverantörer sedan 1 april 2019.

Om inte möjligt, jag skulle vilja få minst de följande fälten:

- Namn/titel på fakturan
- Er beteckning/klassificering av fakturan
- Datum för levererans
- Leverantörens namn
- Leverantörens organisationsnummer
- Artikel, namn och beskrivning för varje föremål/tjänst i fakturan

Tror att det är er upphandlingschef som lättast kan få fram dessa uppgifter.

Om ni har några frågor får ni gärna kontakta mig på den här epostadressen.

Tack på förhand!

Med vänlig hälsning,

Alessandro Distaso och Pierre Mesure

-------------------------------------------------------------------

Please use this email address for all replies to this request:
[FOI #359 email]

Is [Kalix municipality request email] the wrong address for Freedom of Information requests to Kalix municipality? If so, please contact us using this form:
http://handlingar.se/en/change_request/n...

Disclaimer: This message and any reply that you make will be published on the internet. Our privacy and copyright policies:
http://handlingar.se/en/help/officers

If you find this service useful as an FOI officer, please ask your web manager to link to us from your organisation's FOI page.

-------------------------------------------------------------------

Hej,

Vi är tacksamma för ditt snabba och exakta svar!

1. Om du har en till fil för att hjälpa oss att matcha varje leverantör med ett organisationsnummer och varje transaktion med en kontering, det vore perfekt! Annars kommer vi använda denna fil du skickade oss.

2. Det blir mer bekvämt för oss att få alla hela fakturor på PEPPOL BIS Billing 3.0 format, som är den nya standarden ni borde använda för att ta emot fakturor från 1 april 2019 (digg.se/nationella-digitala-tjanster/e-handel-och-e-faktura/obligatorisk-e-faktura-till-offentlig-sektor). Är det någonting du känner igen? Om det går inte kan vi kanske använda era PDF. Kan du skicka oss några av dessa PDF-fakturor för att kolla formaten (om du behöver särskilda fakturanummer: 16767, 1088, 4977, 19152)?

Tack så mycket! Ha en glad Midsommar!

Alessandro Distaso och Pierre Mesure

Ekonomi, Kalix municipality

2 Attachments

Hej
Bifogat finner ni den kompletterande leverantörsstatistiken, där även organisationsnummer för respektive leverantör finns med.
Bifogat finns även begärt exempel på hur fakturorna ser ut i PDF-format.

Med vänliga hälsningar

Ekonomienheten
Kalix kommun
[email address]
952 81 Kalix - www.kalix.se

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Alessandro [mailto:[FOI #359 email]]
Skickat: den 20 juni 2019 13:50
Till: Ekonomi <[email address]>
Ämne: Re: VB: Freedom of Information request - e-fakturor April-Juni 2019

Hej,

Vi är tacksamma för ditt snabba och exakta svar!

1. Om du har en till fil för att hjälpa oss att matcha varje leverantör med ett organisationsnummer och varje transaktion med en kontering, det vore perfekt! Annars kommer vi använda denna fil du skickade oss.

2. Det blir mer bekvämt för oss att få alla hela fakturor på PEPPOL BIS Billing 3.0 format, som är den nya standarden ni borde använda för att ta emot fakturor från 1 april 2019 (digg.se/nationella-digitala-tjanster/e-handel-och-e-faktura/obligatorisk-e-faktura-till-offentlig-sektor). Är det någonting du känner igen? Om det går inte kan vi kanske använda era PDF. Kan du skicka oss några av dessa PDF-fakturor för att kolla formaten (om du behöver särskilda fakturanummer: 16767, 1088, 4977, 19152)?

Tack så mycket! Ha en glad Midsommar!

Alessandro Distaso och Pierre Mesure

show quoted sections